شرح وظایف مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری
- برنامه ریزی برای اجرای برنامه های اصلاح نظام اداری،توسعه و ترویج مفاهیم تحول اداری
- برنامه ریزی برای طرح تکریم ارباب رجوع و ارتقای سطح خدمت رسانی به مراجعین
- برنامه ریزی و استقرار نظام پیشنهادات جهت بهره برداری از نظرات کارکنان و مردم در بهبود ارائه خدمات
- استقرار و توسعه نطام جامع مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در سطح دانشگاه
- تهیه پیشنهادات بازنگری و اصلاح ساختار، شرح وظایف واحدها و پستهای سازمانی و ارسال به مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع
- بررسی و ارائه پیشنهادهای ادغام، انحلال و یا ایجاد واحدهای سازمانی تابعه به مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع
- بررسی و ارائه پیشنهادهای حذف، ایجاد و تبدیل پستهای سازمانی مورد نیاز واحدهای سازمانی تابعه به مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع
- بررسی مسائل و مشکلات تشکیلاتی واحدهای تابعه دانشگاه و ارائه راهکارهای مناسب و اصلاحی به مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع
- بررسی موارد انتصاب و تغییر عنوان، ارتقای رتبه ، طبقه و احتساب مدرک تحصیلی و سوابق تجربی کارکنان شاغل در قالب کمیته های مربوط در دانشگاه
- ارائه راهنمایی و مشاوره به واحدهای تابعه درباره اصلاح، بهسازی و ارتقای فرایندها
- مهندسی مجدد، تحلیل و طراحی سیستم ها و روشهای انجام کار با هماهنگی و همکاری واحدهای تابعه
- تعیین و پیشنهاد و اولویتهای اصلاح روشها، رویه ها و فرایند های انجام کاردر واحدها به شورای تحول اداری دانشگاه برای ارتقای بهره وری ، کارایی و رضایت ارباب رجوع و کاهش هزینه ها
- انجام دوره ای تحلیل مشاغل برای تعیین نیازهای دانشی و مهارتی شاغلین
- مشارکت در نیازسنجی، تهیه بسته های آموزشی و برگزاری برنامه های آموزشی برای کارشناسان تخصصی در ستاد و واحدهای تابعه
- نظازت بر حسن اجرای ساختار و تشکیلات مصوب دانشگاه
- نظارت بر ابلاغهای سطوح سرپرستی/مدیریتی و سایر کارکنان بر حسب تشکیلات مصوب دانشگاه
- نظارت بر اجرای ضوابط انتخاب، انتصاب و تغییر مدیران در قالب شورای تحول اداری دانشگاه
- نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات وبخشنامه ها و دستورالعمل های به برنامه های مرتبط مانند طرح طبقه بندی مشاغل و ضوابط انتخاب و انتصاب
- نظارت بر اجرای صحیح احکام کارگزین مرتبط با تشکیلات و مهندسی مشاغل
- نظارت بر بکارگیری نیروی انسانی شاغل در واحدهای ستادی و اجرایی مطابق با پستهای سازمانی مصوب
- بروز کردن مستمر بانکهای اطلاعاتی مرتبط با تشکیلات، مهندسی مشاغل و مدیران و...
- تهیه و ارائه پیشنهادهای کاربردی برای طرح در کمیته ها و شوراها مرتبط با حوزه کاری
- نگهداری و حفاظت از صورتجلسات کمیته مهندسی مشاغل و شورای تحول اداری
- انجام مطالعات مستمر در خصوص ساختارهای سازمانی کارامد و پویا و استقرار نظام ها و سبکهای نوین مدیریتی برای انجام کارامد ماموریت ها و وظایف اصلی
- انجام مطالعات مستمر در خصوص طراحی شغل، تجزیه و تحلیل شغل و شرایط احراز شغل