معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت مطرح کرد:
معیشت کارکنان نظام سلامت و جبران خدمات آنها با روشهای مختلف موردتوجه ویژه وزارت بهداشت
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در همایش مدیران امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاهها، دانشکدههای علوم پزشکی و سازمانهای وابسته، توجه به رفاهیات کارکنان و ارتقای مسیر شغلی آنان را امری بسیار مهم عنوان کرد و گفت: حس تعلق فقط یک نیاز ذاتی انسان نیست، بلکه از عناصر اولیه ساخت یک تیم با کیفیت عملکرد بالا و قوی در محل کار است.
به گزارش وب دا، دکتر بهروز رحیمی در این مراسم که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، با بیان اینکه حس تعلق سازمانی، تجربهای از حس ارزشمندی، موردپسند بودن و پذیرفته شدن در محیط کار است، خاطرنشان کرد: حس تعلق سازمانی، کارمندان را تشویق میکند در نقشهایشان مؤثر بوده و با سازمان شان در تعامل باشند.
وی با تأکید بر اینکه وقتی فرهنگسازمانی با کارمندان شرکت همسو باشد، آنها بیشتر احساس راحتی خواهند کرد، حمایت بیشتری از سازمان خواهند دید و در نهایت ارزشمندبودن را حس خواهند کرد، گفت: فرهنگسازمانی بهواسطه رفتارهای منسجم در هر سازمانی بهوجود میآید.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: قدردانی از کارمندان یکی از سادهترین و کمهزینهترین راههایی است که میتواند رضایت شغلی را به ارمغان آورد؛ قدردانی و تشکر از کارمندان شانس بسیار خوبی برای مدیران است چراکه آنها میتوانند با این کار رضایت شغلی کارمندان سختکوش را افزایش دهند و آنها را نسبت به سازمان خود وفادار کنند.
دکتر رحیمی تأثیر عملکرد حوزه پشتیبانی و رفاهی را در تمامی لایههای سازمان جاری و ساری عنوان کرد و گفت: پرداخت های پرسنلی باید کریمانه باشد. بازطراحی منابع برای پرداخت رفاهیات کارکنان ضروری است و وزارت بهداشت در سال آینده توجه ویژهای به رفاهیات کارکنان در زمینههای مختلف خواهد داشت.
وی با بیان اینکه هر چه مدیریت کارکنان و هدایت آنها بهتر صورت گیرد، بدون شک میتواند تأثیر بسیار مثبتی بر روی رسیدن سازمان به اهداف خود داشته باشد، افزود: مدیریت نوین مبتنی بر رفتارها و برخورد مناسب با کارکنان است که به پرورش کارمندانی شاداب، با احساس مسئولیت و متعهد به سازمان منجر خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، جایگاه مدیریت و کسب توفیق در انجام وظایف و مأموریتهای آن را بهطورکلی نیازمند احراز سه نوع توانایی و قابلیت ازجمله دانش، مهارت و اخلاق در مدیریت دانست و گفت: مدیریت تنها با آگاهیهای عمومی و تخصصی و نیز مهارتها و زبردستیها در اجرای آموختهها، به سامان نمیرسد بلکه عنصر دیگری در این میدان نقشآفرین است که با عنوان «اخلاق» از آن یاد میکنیم. مهربانی هیچ منافاتی با اقتدار در مدیریت ندارد و قدرت مدیریت بهرهگیری از خرد جمعی و کار گروهی است.
دکتر رحیمی دانش مدیریتی در حوزه امور پشتیبانی و رفاهی را امری حیاتی قلمداد کرد و گفت: توجه به حوزه آموزش مدیران این حوزه باید مورد توجه باشد.