• 1404/01/25 - 11:08
  • - تعداد بازدید: 18
  • - تعداد بازدیدکننده: 18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون توسعه وزارت بهداشت در گردهمایی مدیران منابع انسانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور عنوان کرد؛

بدون تکریم کارمند، تکریم مردم ممکن نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تأکید بر جایگاه محوری نیروی انسانی در تحول نظام سلامت، رفتار حکیمانه با کارکنان، پرداخت عادلانه و به‌موقع، و ایجاد احساس امنیت در مجموعه را از الزامات مدیریت منابع انسانی دانست.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهندس طاهر موهبتی در جمع مدیران منابع انسانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با گرامیداشت روز منابع انسانی و تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی فعالان این حوزه گفت: «منابع انسانی یکی از مهم‌ترین منابع سازمان‌هاست که موجب خلاقیت، خرد جمعی و تحول می‌شود. طبق گزارش‌های بین‌المللی، ۸۳ درصد تولید ثروت در جهان از منابع انسانی ناشی می‌شود».

وی با تأکید بر اینکه سرمایه انسانی متخصص، متعهد و باانگیزه، موتور تحول در نظام سلامت است، افزود: «رفتار ما در حوزه نیروی انسانی باید حکیمانه و مبتنی بر گفتمان باشد. نمی‌توان از کارمند انتظار تکریم مردم را داشت در حالی که خود او احساس بی‌مهری کند. کرامت کارمند یعنی دیده شدن، احترام و ارزش‌گذاری واقعی، اما این در صورتی ممکن است که حداقل‌های معیشتی برای کارکنان فراهم باشد».

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ضمن تشریح رویکرد وزارتخانه در حمایت از معیشت و رفاه کارکنان تصریح کرد: «پرداخت به‌موقع، عادلانه و منظم حقوق و مزایا باید در دستور کار باشد. از ابتدای مهرماه، کارانه‌های مدیریتی و پرسنلی باید به‌صورت همزمان پرداخت شود. همچنین خرید تجهیزات سنگین سرمایه‌ای از محل درآمد اختصاصی ممنوع است؛ چرا که نباید تجهیزات بر نیروی انسانی اولویت پیدا کند».

وی ادامه داد: «خانواده کارکنان باید لمس کنند که سازمان به فکر آنان است. تأمین رفاهیات مانند مهمانسرا، باشگاه ورزشی و سایر خدمات مشابه، باعث افزایش انگیزه و تعلق خاطر می‌شود. نیروی انسانی زمانی نقش توسعه‌ای خود را به خوبی ایفا می‌کند که احساس امنیت و ارزشمندی داشته باشد».

مهندس موهبتی با اشاره به ضرورت تغییر نگاه به مدیریت منابع انسانی خاطرنشان کرد: «نیازمند مدیرانی هستیم که پیش از هر چیز به نیروی انسانی باور داشته و سپس با خلاقیت به ارتقای این حوزه بپردازند. در بسیاری از موارد، ریشه مشکلات تنها پول نیست، بلکه نگرش و باور مدیران نسبت به کارکنان است».

وی در پایان تأکید کرد: «هر جا که منفعت نیروی انسانی باشد، سازمان باید در کنار او بایستد و پشتیبان باشد. نیروی انسانی باانگیزه، محور توسعه است و تجهیزات بدون وجود چنین نیرویی، کارایی چندانی نخواهند داشت».

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 13102
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: